Campaña contra a violencia de xénero "Quen dixo medo?"
- XUSTIFICACIÓN DA ESCOLLA DO LEMA E BREVE EXPLICACIÓN:
A violencia de xénero converteuse nos últimos anos nunha lacra social, que nos afecta a todos e todas por igual. Ante a situación actual, debemos pois reaccionar, primeiro recoñecendo que o problema existe e persiste, analizando os motivos que a causan e por último actuando contra ela, esa violencia endémica, enraizada na nosa sociedade como unha mala herba que compre desapareza para que floreza a vida, a igualdade, o respecto.
O medo non é unha opción; como individuos non podemos ter medo a denunciar a violencia, a actuar contra ela, a protexer ás vítimas que a sofren. O medo é un elemento coactor que nos impide apreciar obxectivamente os problemas que nos rodean, por iso compre superalo.
A violencia de xénero non é un problema exclusivo da muller, afecta ao conxunto da sociedade de forma horizontal e vertical; na imaxe destá presente a sociedade, coa súa pluralidade e diversidade. É unha composición polifacética, sobre a que destaca un rostro sen filtro de cor, vese tal e como é, sen medo.
Por último fuximos de conceptos explícitos, o que axuda a que os destinatarios e destinatarias indaguen na mensaxe, no que agocha o cartaz, que será unha campaña de sensibilización contra a violencia de xénero.
- OBXECTIVOS DA CAMPAÑA DE SENSIBILIZACIÓN:
- Sensibilizar á sociedade na prevención da violencia de xénero, axudando a coñecer as características e dimensións desta problemática social para a súa erradicación definitiva.
- Desmontar os mitos e estereotipos en torno á violencia para apostar pola responsabilidade social.
- Visibilizar o fenómeno e informar sobre él para tomar conciencia e actuar.
- Fomentar o cambio de crenzas e actitudes e implicar ao respecto da violencia contra as mulleres a toda a poboación.
- Dotar a poboación dos mecanismos, coñecementos e habilidades precisos para detectar as diversas manifestacións da violencia de xénero e actuar de xeito contundente ante ela.
- DURACIÓN DA CAMPAÑA: 2017 – 2018
- POBOACIÓN DESTINATARIA:
- Preselección de Concellos, atendendo aos seguintes aspectos:
- Concellos representativos de cada unha das comarcas.
- Concellos menores de 20.000 habitantes
- Concellos con diversificación económica segundo o seu PIB.
- Equilibrio territorial evitando a concentración dunha área da provincia en concreto.
Comarca |
Concellos |
Ortegal |
Cariño, Ortigueira |
Ferrol |
Cedeira, San Sadurniño, Fene |
Eume |
As Pontes, Pontedeume |
Betanzos |
Curtis, Betanzos, Miño |
A Coruña |
Cambre, Carral, Abegondo |
Bergantiños |
Malpica, Ponteceso |
Ordes |
Cerceda, Ordes |
Arzúa |
Arzúa, Touro |
Terras de Melide |
Melide, Toques |
Soneira |
Vimianzo, Zas |
Fisterra |
Cee, Muxía, Dumbría |
Xallas |
Santa Comba |
A Barcala |
Negreira, A Baña |
Compostela |
Brión, Teo, Val do Dubra |
O Sar |
Padrón |
Muros - Noia |
Carnota, Muros, Porto do Son, Noia |
Barbanza |
A Pobra, Boiro, Rianxo |
Segmentos da poboación á que nos diriximos:
Infantil, xuvenil e adulto.
Estimación de público participante nas diferentes acción: 6.000 no bienio 2017-2018. Isto significa que agardamos acadar 3.000 persoas directas en cada ano.
- ACCIÓNS A DESENVOLVER DURANTE A CAMPAÑA:
- Accións informativas a través de conferencias, charlas ou tertulias de radio.
- Celebración de datas sinaladas a través de accións simbólicas.
- Accións Formativas e coeducativas para idade escolar e a poboación en xeral.
Estas accións serán ofertadas aos concellos preseleccionados para a súa calendarización e organización; como exemplos de accións formativas podemos citar aos obradoiros sobre autodefensa, ou sobre o acoso a través das TIC que por outro lado esta forma de acoso está cada vez máis presente na nosa sociedade a través de diferentes xeitos:
- Ciberbullying.
- Ciberviolencia de xénero:
- Grooming:
- Sexting
- Sextorsión.
No caso das actividades formativas para a poboación en idade escolar, serán actividades dinámicas, lúdicas e de socialización, orientadas a adquirir habilidades para a prevención e para a resolución pacífica de conflitos que lles permitan desenvolverse con autonomía no ámbito familiar e doméstico, así como nos grupos sociais cos que se relacionan. Ademáis a través da Coeducación aprenderán a respectar as diferenzas entre as persoas, a igualdade de dereitos e oportunidades de homes e mulleres e a non discriminación de persoas con discapacidade nin por outros motivos.oación en idade escolar, serán actividades dinámicas, lúdicas e de socialización, orientadas a adquirir habilidades para a prevención e para a resolución pacífica de conflitos que lles permitan desenvolverse con autonomía no ámbito familiar e doméstico, así como nos grupos sociais cos que se relacionan. Ademáis a través da Coeducación aprenderán a respectar as diferenzas entre as persoas, a igualdade de dereitos e oportunidades de homes e mulleres e a non discriminación de persoas con discapacidade nin por outros motivos.
- DIFUSIÓN